Lake Tekapo en Lake Pukaki - Reisverslag uit Lake Pukaki, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Lake Tekapo en Lake Pukaki - Reisverslag uit Lake Pukaki, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo en Lake Pukaki

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

04 December 2022 | Nieuw Zeeland, Lake Pukaki

Maandag28 november.

Vandaag staan de meren Lake Tekapo Lake Pukaki op het programma. Beide meren hebben besneeuwde bergen op de achtergrond. Aan Lake Tekapo staat The Church of the Good Shepherd. Op vele foto's te zien. Je ziet dan het kerkje met alleen het meer en bergen als achtergrond. Het kerkje lijkt hier heel verlaten te staan. Dikke teleurstelling voor Marleen als blijkt dat aan de andere kant van de weg het gebied volgebouwd is met (vakantie) woningen en winkeltjes. Verder wemelt het er van de Aziaten. Een foto van het 'afgelegen' kerkje is haast niet te maken. We maken er een niet te moeilijke wandeling: Cowans Hill track (ca. 5 km). Op het hoogste punt heb je hier een prachtig uitzicht op het meer en de bergen. Aan de andere kant een grote vlakte waar we denken dat er opnames van Lord of the Rings zijn opgenomen. (in ieder geval hier in de buurt.)

Na de wandeling gaan we naar Lake Pukaki om te 'freedom Campen' of te wel vrij kamperen. Deze plek is aangeraden door Nienke en biedt een prachtig zicht op Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. De toppen zijn besneeuwd en de zonsondergang is schitterend.

• 06 December 2022 - 10:28

Janny De Vries: