Cathedral Cove - Reisverslag uit Cooks Beach, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Cathedral Cove - Reisverslag uit Cooks Beach, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Cathedral Cove

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

13 December 2022 | Nieuw Zeeland, Cooks Beach

Maandag 12 december 2022

De dag begint met veel zon als Nienke en Ad even een boodschapje doen in Whitianga voor brood en het avond eten. Na het middag eten gaan we naar Cathedral Cove bij het dorpje Habei. Het is een door de zee uitgesleten doorgang in een rots en één van de toeristische attracties van Nieuw Zeeland. In de drukke zomer maanden moet je op de park and ride parkeren en kun je met de shuttle bus naar de (afgesloten) parkeerplaats boven waar het grotendeels geasfalteerde pad naar het strand van Cathedrale Cove begint. Geen moeilijke wandeling maar best nog wat pittige stukjes voor ons. Duur ca. 45 min. Het is er best druk. We bewonderen de natuurverschijnselen en hebben lekker gezwommen in de hoge golven. Verder van het lekkere weer genoten en na afloop een lekker ijsje in Habei genomen.

• 13 December 2022 - 23:59

Janny De Vries:

Zoiets gezien kust,Algarve. Mooie foto!

Groeten [e-1f44b]