Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

04 December 2022 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Dinsdag 29 november 2022.

We stonden wat scheef dus matig geslapen. Helaas is de ochtend minder mooi. We gaan eerst nog even langs de Met Cook Alpine Salmon shop voor een bakje koffie en de WC. Dan rijden we door via Twizzel naar Omarama. Onderweg gaan we nog langs de Clay Cliffs. Deze kliffen zijn ontstaan door erosie. In de klif wand is op één punt een soort inham ontstaan waar je via een smalle ingang en wat klauteren in kan komen. Een indrukwekkend gezicht. Je kunt er trouwens alleen maar komen via een private gravel weg vol kuilen. Entree is 5 dollar voor een auto. Te gooien in een ijzeren zuil.

Na de Clay Cliffs is het etenstijd. We nemen een hapje in de The Wrinkly Rams. Een hele goede keuze. Daarna rijden we door naar Wanaka, camping Mt Aspiring Holiday Park. We hebben een beetje uitzicht op het meer. Als we net staan komt er een Duits stel met kind naast ons staan met de deuren naar de onze toe en willen ook nog onze picknick bank gebruiken. We hebben ze vriendelijk verzocht de camper om te draaien, zoals het bedoeld was. Het was eigenlijk best weer een lange rijdag.