De laatste dagen - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

16 December 2022 | Nieuw Zeeland, Thames

Woensdag 14 december 2022

Regen, regen, regen met harde wind. Dit is werkelijk de slechtste vakantiedag van de vakantie. Als het iets zachter gaat rond de middag gaan we met de pont naar Whitianga.Kado voor uitgezocht als dank voor het gebruik van het Beach huis en 's avonds heerlijk gegeten bij Marina Bay Eatery. Dit was de eerste avond voor hun met een nieuw menu. Dat pakte heel goed uit. Heel lekker gegeten en volgens Marleen was hier de lekkerste cappuccino met havermelk (Oatmilk) van de hele vakantie!

Donderdag 15 december 2022

Dit is echt de laatste dag. Vanavond vertrekken we vanuit Auckland via Vancouver naar Amsterdam. Nienke brengt ons naar het vliegveld. Normaal is dit vanuit Cooks bay ongeveer 2,5 uur rijden. Maar tot onze schrik is een deel van de weg geheel afgesloten. Door de vele regen van de afgelopen dagen zijn er landverschuivingen gekomen die de weg blokkeren. Om 10.00 als we willen vertrekken is dat nog steeds zo en besluiten om via Coromandel te rijden (de geadviseerde omleiding). Dit betekent wel 1,5 tot 2 uur extra reistijd. Direct als we Cooks Beach willen verlaten stuiten we al op een 'rivier' die de weg oversteekt. Ca. 10-15cm diep. (Zie foto). Verder richting Coromandel heeft een boom met grond en stenen de halve weg geblokkeerd en liggen er stenen en grond op de weg. We kunnen er net nog langs. Zo wordt het toch nog een spannende dag. In de voormalige mijnwerkers stad Thames eten we wat. Nienke krijgt een plantje van Marleen voor hun huis. Het plantje blijkt uit Nederland te komen.

We zijn ruim op tijd bij het vliegveld en nemen afscheid van Nienke. Zij overnacht verdiend in een lekker hotelletje met zwembad en gaat de volgende dag weer naar Wellington.

Het was een fijne tijd in Nieuw-Zeeland en hebben ervan genoten. Van het Noordereiland hebben we nog niet allesgoed bekeken. Dat bewaren we voor een volgende keer.

Bedankt voor het volgen en lezen van onze verslagen. Tot weerziens.

• 16 December 2022 - 08:41

Akkie:

Een goede terugreis gewenst. Bereid je maar vast voor op de kou hier, zal wel even wennen zijn. Hartelijke groet

• 16 December 2022 - 11:59

Eric:

Goede reis terug

• 16 December 2022 - 14:05

Caty En John:

Lieve Ad en Marleen, heb genoten van jullie verslagen/ foto's en zie uit naar meer!!!!

Goede reis, liefs [e-1f618][e-1f618]

• 16 December 2022 - 16:24

Janny De Vries:

Goede terugreis naar het koude Holland.

In Hardenberg is het wit en mistig. Brrr

Groeten