Kaikoura, Whale watch - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Kaikoura, Whale watch - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Kaikoura, Whale watch

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

27 November 2022 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dinsdag 22 november.

De grote dag vandaag. We gaan walvissen zien. Geboekt bij Whale watch Kaikoura. We gaan op tijd weg om ook nog even in Kaikoura een kopje koffie te doen en winkeltjes te bekijken. Om 12.45 moeten we ons in-checken. Dan krijgen we te horen dat ze wat achter zijn op schema en er wordt gewaarschuwd voor serieuze zeeziekte ivm golven van 2 meter. In de baai lijkt alles mooi rustig maar op zee is het anders wordt ons verzekerd. Om ca. Half 2 vertrekken we per shuttle bus naar South Bay, de haven, waar de boten liggen. We varen met grote snelheid richting de vermoedelijke walvis locatie. Met een sonar wordt gekeken in welke richting de walvis te vinden is. We moeten een stukje terug blijkt. De walvis van de dag is een 'sperm whale' in goed Nederlands een potvis. Kan tot 3000m diep duiken en is zo'n 45 min. onder water, om vervolgens boven water weer zuurstof in te nemen en zich voor te bereiden op de volgende duik. De bemanning weet precies wanneer de vis weer gaat duiken en je de mooiste foto kunt maken. Minder prettig is dat Marleen van de deining goed zeeziek is geworden. Maar de foto is gelukt. We varen daarna naar een groep dolfijnen. De acrobaten van de oceaan. Ze springen en buitelen dat het een lieve lust is. Erg mooi allemaal om te zien.

Terug op de wal knapt Marleen weer snel op en we gaan richting Christchurch. Omdat we ook een keer op een gewoon bed willen slapen nemen we in Leithfield Beach Holiday Park een glamping tent met 2pers. bed. Dat is weer eens wat anders!

• 27 November 2022 - 13:21

Caty En John:

Leuke verslagen!! En mooie foto's!!!