Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

26 November 2022 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Zaterdag 19 november.

We staan vroeg op want we hebben een lange reis voor de boeg. Doel is Marble Hill campsite bij de Lewis pass. De route gaat door de bergen via state highway 6, 65 en 7. Een erg mooie route. Onderweg gaan we langs Bullet George Swingbridge. De kloof is ontstaan na de aardbeving van 1926. Over de kloof is een hangbrug gebouwd (de langste van Nieuw Zeeland wordt verteld). Terug kun je met een zip line. (Niet gedaan vond Marleen te eng). De brug was weer een hele uitdaging voor Marleen. Maar heen en terug gered. Na de lunch bij de camper weer verder. Het weer is wisselvallig. Regelmatig droog maar af en toe ook een flinke bui. De wolken hangen laag en vergezichten zitten er niet in. Zo om een uur of 3 in de middag komen we aan bij Marbel Hill. Helemaal leeg, we staan er allen. Plekje gezocht en een spelletje skip-bo gespeeld. Dan komen er 2 meisjes in een oude auto langs en vragen of we mensen bij hun auto hebben gezien. Al hun spullen (laptop, paspoorten, telefoons) waren uit de auto gestolen!

Tja, dat geeft een andere kijk op deze plek. Het gaf ons geen lekker gevoel meer om hier in ons eentje te blijven overnachten. Dus maar verder gereden naar Hanmer Springs (Ca 1,5 uur rijden). Hier wel een goede plek gevonden. In de keuken van de camping maar gekookt en gegeten. Was een (te) lange dag en (te) veel gereden is de conclusie. De Waiau vallei is trouwens wel super mooi. Hanmer Springs is een toeristisch dorp dat leeft van de heet water bronnen. Voor $38 kun je hier gebruik van maken. Moet je wel even de tijd voor nemen.

• 26 November 2022 - 15:21

Janny De Vries:

Die brug zou ik doodeng vinden.

• 27 November 2022 - 13:18

Caty En John: