Tãkaka en Waikoropupu springs - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Tãkaka en Waikoropupu springs - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Tãkaka en Waikoropupu springs

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

26 November 2022 | Nieuw Zeeland, Takaka

Vrijdag 18 november.

De dag begint droog. Vandaag rijden we richting het noordelijkste puntje van het Zuidereiland. Eerste stop is het leuke stadje Tãkaka. Leuke winkeltjes en het Golden Bay museum waar het verhaal van Abel Janszoon Tasman is uitgebeeld. Een klein museum dat draait op vrijwilligers en donaties. Twee dames waren druk bezig met het schoon maken en herschikken van de verzameling schelpen. Koningin Beatrix is hier ook nog geweest voor een bezoek. Het stadje is opgefleurd met mooie muurschilderingen.

We gaan verder naar de Waikoropupu springs. Hier komt het water op verschillende plaatsen in grote hoeveelheden omhoog. Het water is super helder. Door het gebied is een looppad/route uitgezet zodat je dit allemaal goed kunt beleven.

We rijden daarna door naar boven. Helaas wordt het weer er niet beter op. Aangekomen bij Farewell Split regent het en zit een wandeling er niet meer in. We zetten weer koers naar The Barn. Morgen vertrekken we richting het zuiden.