Christchurch - stad - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Christchurch - stad - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Christchurch - stad

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

29 November 2022 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Donderdag 24 november.

Volledige dag om Christchurch te bekijken. We gaan vanaf de camping met bus 80. Die stopt voor de deur en zet je in het centrum af bij de Bus exchange. Nog nooit zo een mooi efficiënt busstation gezien. Geheel overdekt en afgesloten voor weersinvloeden. Met de historische tram gaan we de stad rond waarbij we telkens uit- en instappen bij leuke plekjes. Tijdens de rit krijg je informatie over de omgeving te horen. Bijvoorbeeld de tip dat je vanaf het terras op de 4de verdieping van de bibliotheek een mooie overview hebt van de restauratie van Christ Church Cathedral. Of het enige gebouw dat onbeschadigd uit de aardbeving is gekomen en als hoofdkwartier is gebruikt tijdens de ramp. Natuurlijk vandaag in de stad ook shoppen. Er zijn veel muurschilderingen te zien om de kale stukken als gevolg van de aardbeving op te fleuren.

's Avonds eten we bij een crêperie een stukje buiten het centrum en gaan met een Uber taxi (Leo van Rio), naar de camping terug ($18).

• 29 November 2022 - 10:08

Clarinda :

Wat maken jullie een mooie reis! Erg leuk om jullie zo te volgen! Groetjes!

• 29 November 2022 - 17:17

Janny De Vries:

Mooie stad, wanneer was die aardbeving?