Malborough, Wijnen, wijnen wijnen - Saint Arnaud - Reisverslag uit Saint Arnaud, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu Malborough, Wijnen, wijnen wijnen - Saint Arnaud - Reisverslag uit Saint Arnaud, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Malborough, Wijnen, wijnen wijnen - Saint Arnaud

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

20 November 2022 | Nieuw Zeeland, Saint Arnaud

Dinsdag 15 november.

Op naar de wijnstreek van Nieuw Zeeland: Malborough met Blenheim en Renwick als 'Wijnsteden'. Talloze wijngaarden in dit vlakke deel aan de voet van de bergen. Maar eerst nog wat inkopen doen. Een los tafeltje en een lampje bij de camper lijkt ons heel handig. Ook een boodschap gedaan voor het eten. Dan gaat de tijd snel. Het plan met de fiets langs wijnkelders te gaan om wijntjes te proeven hebben we laten varen. De meeste kelders gaan om 16.30 dicht en bovendien was het 27 graden. Te heet om te fietsen. Daarom bij Framingham Wines de proeverij gedaan en 2 lekkere flesjes meegenomen.

We rijden door de prachtige Wairau Vallei naar St.Arnaud (Nelson Lakes). Dit blijkt zeer in trek. We belanden op Teetotal DOC Campsite. Hier moet je zelf een briefje met gegevens invullen en een zakje, met het kampgeld en gegevens erin, in een ijzeren paal stoppen. Was even zoeken hoe het werkte maar is gelukt. ' s avonds was de Campsite al snel helemaal vol.

Nelson Lakes.

Woensdag 16 november.

Weer een prachtige dag. Eerst lekker ontbeten bij het meer. Daarna een stukje gewandeld bij Lake Rotoiti. Het idee was een stukje lakeside track met zicht op het meer Rototi. De tocht begon vanaf een parkeerplaats wat hogerop. Allen te bereiken via een redelijk smal grindpad, soms best nog steil. Bij elkaar een paar uur gelopen. Helaas weinig uitzicht maar wel een plek om een paar vogels op de gevoelige plaat te zetten.

Na de wandeling nog tanken (benzine stations zijn in deze streek weinig te vinden) en koers gezet richting Nelson. Het idee was om daar op tijd een camping te zoeken. Maar daar kwam niets van terrecht. Geen geschikte camping of vol. Even Nelson bekeken en daar besloten om naar de door Nienke aangeraden camping te gaan: The Barn. Eerst gebeld om een plekje te reserveren.

Dat bleek een heel goede keus. Een schitterende hippe camping bij het Abel Tasman National Park.

Gelijk een tocht met de watertaxi door de Abel Tasman Bay geboekt.

• 21 November 2022 - 16:51

John:

Teetotal campsite?

Tussen de wijnvelden?

Dat waag ik te betwijfelen ;-)

Wel een leuke verschrijving, Ad!

Groetjes uit besneeuwd Enschede