De heen reis - Reisverslag uit Titahi Bay, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu De heen reis - Reisverslag uit Titahi Bay, Nieuw Zeeland van Ad en Marleen Kloppenburg - WaarBenJij.nu

De heen reis

Door: Ad en Marleen

Blijf op de hoogte en volg Ad en Marleen

08 November 2022 | Nieuw Zeeland, Titahi Bay

Vrijdag 4 november.

Vandaag is het dan zover de vakantie begint.

We gaan eerst naar Haarlem. Met de trein naar Amsterdam-Zuid waar Bernd ons afhaalde. Olivia nog geknuffeld, gezellig met Bernd en Charlotte gegeten. Al snel bleek 's avonds dat er zaterdag om 11 uur een klimaat protest zou zijn. Stress natuurlijk: blijft Schiphol nog wel bereikbaar? Vrijdag daarom maar ruim op tijd vertrokken. Niet veel aan de hand gelukkig. Ook geen lange rijen voor de security. Ruim de tijd om nog wat te eten en te drinken. Om 15 uur op tijd met het vliegtuig vertrokken richting Vancouver met KLM. Duur: bijna 10 uur. Eten en drinken was heel goed verzorgd. Je reist met de tijd mee dus aangekomen in Vancouver was het 17:00 uur. Best wel raar gevoel, lang onderweg en bijna net zo laat als we vertrokken. De vlucht naar Auckland zou om 20:15 (lokale tijd) vertrekken.

Mooi 3,5 uur om over te stappen. Lekker de benen strekken en wat eten. Met New Zealand Air dus naar Auckland, een reis van 14 uur. Een nachtvlucht. Al snel na vertrek kregen we een warme maaltijd met de mededeling dat de volgende 10 uur er niets zou komen. Slapen is de bedoeling. Maar ons NL ritme zei: het is ochtend. Slapen ging wel maar niet heel diep. Aan het eind van de vlucht was er een warm ontbijt. Om 6:00 uur aangekomen in Auckland. De aansluitende vlucht naar Wellington was al om 8:00 uur. We waren snel het het vliegtuig uit en hadden ook snel onze koffers. Maar helaas de rij voor de Bio-security was gigantisch lang. Dik 1,5 uur in de rij gestaan. Snel gelopen naar de Domestic Terminal waar we bezweet aankwamen en al snel de conclusie moesten trekken: vlucht gemist! Gelukkig konden we met de vlucht van 11:00 mee. Alles werd goed geregeld door het personeel voor ons. Om 14:00 uur waren we bij Nienke en Ruurd thuis. Mooi plekje: kun je zo wel lange tijd verblijven.

• 08 November 2022 - 09:43

Janny De Vries:

Een hele reis met vertraging maar jullie zijn op de bestemming!

Nu eerst maar even bijkomen. Nienke en Ruurd blij dat jullie er zijn. Lekker genieten met elkaar.

• 08 November 2022 - 19:53

Caty En John:

Ikke ook! [e-1f913]

• 09 November 2022 - 08:26

Clarinda De Vries:

Ik volg ook graag jullie avonturen! Wat een mooi reis hebben jullie voor de boeg.

Geniet ervan!

Groetjes Clarinda

• 09 November 2022 - 11:04

Jeannet:

Heel leuk om mee te beleven